استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

صد سالگی جلال آل احمد | برگزاری نشستی درباره سه کتاب جدید درباره جلال

  • کد خبر: ۱۸۰۸۹۲
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
صد سالگی جلال آل احمد | برگزاری نشستی درباره سه کتاب جدید درباره جلال
به مناسبت صدسالگی جلال آل‌احمد در نشستی درباره‌ سه کتاب جدید که درباره‌ این نویسنده منتشر شده است، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، هفتم شهریور  از ساعت ۱۶ به مناسبت صدسالگی آل‌احمد به بحث و گفت‌وگو درباره‌ سه کتاب جدید که در سال‌ جاری درباره‌ این نویسنده منتشر شده است، اختصاص دارد؛ کتاب «راز حج جلال» نوشته‌ محمدحسین دانایی که درباره‌ سفر حج جلال است، کتاب «آل‌احمد، مردی میان دو سنگ آسیا» نوشته‌ حسین سناپور شامل داستان‌های برگزیده آل‌احمد و نقدشان است و کتاب «جلال آل‌احمد و معاصرانش» نوشته‌ امید طبیب‌زاده که این کتاب مشتمل بر چهار مقاله است درباره‌ مناسبات جلال آل‌احمد با چهار تن از روشنفکران برجسته هم‌عصرش.

این نشست با حضور نویسندگان این سه کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

جلال آل‌احمد در یازدهم آذر ۱۳۰۲ متولد شد و در هجدهم شهریور ۱۳۴۸ درگذشت. او روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی، مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل‌احمد در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت. درباره‌ آثار و آرای او کتاب‌ها و مقالات متعددی نوشته شده که از جنبه‌های مختلف به آثارش نگریسته‌اند. صدسالگی تولد او فرصتی است برای ارزیابی و بررسی آثاری که به تازگی درباره‌اش منتشر شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->